رواية حرم اليزيد الفصل السادس 6 بقلم حياة


 رواية حرم اليزيد الفصل السادس 6 بقلم حياة


البارت السادس

#حرم_اليزيد 


بتفتح عينيها بتبص حواليها بتلاقي نفسها مربوطة في كرسي بتستغرب بعدين بتفتكر اللي حصل 

فلاش باك 

قمر كانت قاعدة في الأوبر وهو ماشي بعدين بتلاقيه غير الطريق لطريق مقـ طوع

قمر بخوف : ده مش الطريق 

ما بيردش عليها 

قمر خافت زياده : بكلمك انا ما ترد عليا 

بتلاقيه بيضحك اتاكدت من مخاوفها جات تفتح باب العربيه لقيته رش حاجه في وشها 

قمر بخوف : يعني أنا دلوقتى مخطوفة !!!

وبتبدا تصرخ بأعلى صوتها بس محدش بيسمعها بتلاقي الباب بيتفتح عليها بقوة وبيدخل يزيد 

قمر بفرحه : يزيد ......الحقني في حد خاطفني 

يزيد بيبصلها وبيضحك 

قمر بغيظ وخوف : يا يزيد بتضحك ليه تعالى بسرعه فكني قبل ما يجوا 

يزيد بيبصلها وبيقعد قدامها 

قمر باستيعاب : استنى انت بتعمل هنا اييييه؟؟؟....انت اللي خاطفني !!!





يزيد وبيسقف : مبروك اخيرا فهمتي 

قمر بعصبيه : أساساً اتوقع ايه مين ليه مصلحه يخطفني غيرك بقولك فكني يا يزيد احسنلك والا مش هيحصلك خير !!!

يزيد : مش هفكك وتتحركي من هنا الا لما ترجعي لعقلك وتسحبي دعوه  الطلاق وترجعي بيتنا.......وبيسيبها وبيخرج

قمر بعصبيه : يا يزيدددددددددددد


بسنت : انتي فعلا طلبتي من يزيد الطلاق ؟؟!

خديجه : ايوة 

بسنت : برافو عليكي واخيرا اتشجعتي وطالبتي بحقك هاااا قوليلي قالك ايه ؟؟!

خديجه : رفض !!!

بسنت : وبعدين ؟

خديجه باستغراب: وبعدين ايه يا بسنت ؟؟!

بسنت : يعني رفض بعدين عملتي ايه ؟؟!

خديجه : معملتش حاجه رفض يبقي خلاص باقي عليا وعايزني والا ليه يرفض 

بسنت بغيظ : انتي هبله يا خديجه صح ؟؟!

خديجه : لا 

بسنت وبترمي اللي في ايدها : لا هو صح انا عارفه ومتاكده من كده .....وبتسيبها وبتمشي 

خديجه باستغراب : مالها دي؟؟؟


مروه بغيظ وهي حاضنه اولادها : بقولكم ايه يزيد مش هنا امشو خوفتوا الاطفال 

الشرطه : مش هنمشي الا لما يجي في شكوى متقدمه ضده 

ابو قمر بعصبيه : ابن الكلب ده خاطف بنتي مش همشي الا ومعايا بنتي 

مروه : امشي دلوقتي ولما.....بيقاطع كلامها دخول يزيد 

يزيد : ايه ده حمايا العزيز نورت القصر 

ابو قمر بعصبيه وبيمسكه من ياقه قميصه : بنتي خدتها فين ؟؟!

يزيد بتمثيل : قمر!!!.....ايه هي مش معاك في البيت ؟؟!

ابو قمر بعصبيه وغيظ : انت فاكرني عيل بطل تمثيل فين بنتي ؟؟!





يزيد : ايه الكلام اللي بتقوله ده مراتي فيننن؟؟!

الشرطه : بس يعني ايه هي مش معاك ؟؟!

يزيد : مش معايا الراجل ده خدها معاه ودلوقتي جاي يقولي معايا 

ابو قمر : بقولك كلمني على التلفون !!!

مروه وخافت على يزيد من الشرطه : كلامه صح واسأل اي حد هيقولك أنه خدها 

بينزلوا خديجه وبسنت وبيشهدوا معاه 

الشرطه : احنا كده منقدرش نقبض عليه اسف يافندم على الازعاج احنا هنمشي 

يزيد : ولا يهمك لو في اي جديد على مراتي عرفني 

الشرطه : ماشي.....وبيمشي 

ابو قمر بعصبيه : وديت بنتي فيننننن ؟؟!

يزيد بملل : بقولك ايه بنتك وخدتها مش عايز مشاكل هنا في اولاد صغيرين ....وبيطلع من القصر وبيروح الشركه وبيسيب ابو قمر بيكلم في نفسه 


يزيد : عايز البنات اللي مقدمين على وظيفه السكرتيره 

:تمام ا فندم وبعدها بيلاقي الباب بيدق

يزيد : اتفضلي 

جميله بدلع : شكرا يا فندم خد ده السيڤي بتاعي 

يزيد بإعجاب وبياخد منها السيڤي وبيلامس أيدها عن قصد وهو بياخد : اعتبري نفسك اتقبلتي 

جميله : متشكره اوي يا فندم انت متجوز ؟؟!

يزيد وهو لسه بيبصلها بإعجاب : متجوز 

جميله : بتحبها ولا لا 

يزيد : بحبهم اوي 

جميله باستغراب : بتحبهم هما مين 

يزيد : مراتاتي انا متجوز أربعة 

جميله بحسره : اربعه ياااه للأسف ... خلاص انا طالعه اشتغل

يزيد بإعجاب وتفكير : استني

جميله بتبصله 

يزيد بابتسامه : بس حابب ارمي القديم واجيب الجديد 

جميله بابتسامه : خلاص يبقى لما ترميه بالاول ....وبتضحك بصوت عالي وبتخرج 

يزيد بيبص لفراغها بإعجاب وبيطلع بسرعه يرجع للقصر 






كانوا كلهم خديجه وبسنت ومروه متجمعين في السفره وبياكلوا وبيتناقشوا في موضوع اختفاء قمر 

بسنت : انا حاسه ان يزيد ليه ايد في الموضوع

خديجه وهي بتنفض الفكره : لا يزيد ما بيعملش كده !!!

مروه : مش عارفه حاسه ان ليه ايد في الموضوع لأنها اتخطفت على طول 

خديجه : لا

بيقاطع كلامهم دخول يزيد بسرعه وبيتجه نحوهم 

مروه باستغراب : يزيد !!!....ايه اللي جابك مش قولت أن عندك شغل مهم في الشركه ؟؟!

خديجه بخوف عليه : خير يا يزيد انت كويس ؟!!

يزيد بسرعه : خديجه انتي طالق بالتلاته !!!


حرم اليزيد....البارت السادس


        الفصل السابع من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×